28 februari

Nu när det enligt kalendern imorgon ska vara vår så har vintern slagit till. Det är så otroligt kallt ute. Det är ca -7 men känns som -20, helt orimligt! Här i Helsingborg är det dessutom ingen snö alls! Hela landet har snö men inte här! Så vi har bara fått kylan och blåsten som är hemsk! Jag är en sån som definitivt struntar i hur fint jag klär mig, bara det håller mig varm. Jag fryser alltid och måste ha massor med lager kläder för att inte frysa ihjäl. Förstår inte alls folk i Skåne som inte klär sig ordentligt. Har de senaste dagarna då det varit flera minusgrader sett folk som går utan mössa, tunn jacka, skor som lämnar mellanrum mellan byxan och skon och inte har vantar. Såg till och med barn som inte hade vantar på sig! Jag är verkligen ingen modefantast och skulle aldrig tänka att hur bra man ser ut är viktigare än att klä sig varmt. För nån vecka sedan såg jag en person gå i ballerinaskor och där gick jag i mina kängor. Går också alltid väldigt långt inpå våren med vinterjacka och är den första på hösten. Jag håller tummarna för att våren kommer snart! 

Design a site like this with WordPress.com
Get started