New york/Philly

November gick förbi så fort i år. Oftast är november den långsammaste månaden på året. Vi har gjort lite roliga saker så här är en liten recap.

I mitten av november flög vi till New york, flyget var försenat flera timmar och vi kom dit kl 22. Middagsplanerna fick vi strunta i och det blev istället pizza hos våra vänner.

Dagen efter tog vi morgon fika på Fabrique, ett svenskt bageri!! Köpte några bullar med oss och fikade där! Sen gick vi och åt brunch. Dyraste brunchen jag nånsin ätit. Men tre glas mimosa blev det.

Sen tog vi tåget till Philadelphia och åkte i princip förbi där vi bodde innan. Vi hade biljetter till komikern Iliza som vi hade köpt i våras när vi fortfarande bodde i New Jersey.

Brandon överraskade med en natt på finhotell och detta var vår utsikt!

Iliza ma show var jättebra! Efteråt åkte vi tillbaka till hotellet och tog varsin drink och efterrätt.

Dagen efter åt jag en sjukt god avokado macka med lax på till frukost! Sen begav vi oss till det amerikansk svenska museet!

De hade en utställning om kolonin New Sweden, en om kända svenskar så som Jenny Lind, Anders Zorn och Selma Lagerlöf och en utställning om fika.

Det var vår lilla resa till New York och Philadelphia. I helgen ska vi till Nashville för jobbets julfest och nästa vecka åker vi till Sverige!